DE ROSIS, SABINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.504
NA - Nord America 3.225
AS - Asia 1.049
AF - Africa 69
OC - Oceania 48
SA - Sud America 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 10.920
Nazione #
IT - Italia 4.249
US - Stati Uniti d'America 3.123
GB - Regno Unito 993
SG - Singapore 384
CN - Cina 318
DE - Germania 276
UA - Ucraina 247
VN - Vietnam 151
FR - Francia 146
CA - Canada 100
IE - Irlanda 94
FI - Finlandia 78
DK - Danimarca 77
SE - Svezia 68
IN - India 66
NL - Olanda 46
AU - Australia 43
RO - Romania 42
CH - Svizzera 37
PL - Polonia 31
IR - Iran 24
CI - Costa d'Avorio 22
ES - Italia 21
NO - Norvegia 21
JP - Giappone 17
BR - Brasile 15
PT - Portogallo 15
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 15
AT - Austria 14
ID - Indonesia 13
KR - Corea 13
BE - Belgio 11
ET - Etiopia 11
IL - Israele 10
TN - Tunisia 9
TR - Turchia 7
HK - Hong Kong 6
PH - Filippine 6
PK - Pakistan 6
TW - Taiwan 6
EU - Europa 5
KE - Kenya 5
NG - Nigeria 5
NZ - Nuova Zelanda 5
EG - Egitto 4
GH - Ghana 4
KZ - Kazakistan 4
LU - Lussemburgo 4
UG - Uganda 4
AL - Albania 3
GR - Grecia 3
JO - Giordania 3
LV - Lettonia 3
SA - Arabia Saudita 3
ZA - Sudafrica 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
CZ - Repubblica Ceca 2
MT - Malta 2
MY - Malesia 2
QA - Qatar 2
SM - San Marino 2
AR - Argentina 1
BD - Bangladesh 1
BG - Bulgaria 1
CL - Cile 1
CO - Colombia 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
DZ - Algeria 1
GY - Guiana 1
HR - Croazia 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
MA - Marocco 1
MX - Messico 1
RS - Serbia 1
RU - Federazione Russa 1
SS - ???statistics.table.value.countryCode.SS??? 1
TJ - Tagikistan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 10.920
Città #
Pisa 872
Southend 546
Chandler 452
Singapore 292
Rome 264
Milan 212
San Mateo 166
Fairfield 151
Florence 151
Boardman 150
Ashburn 140
Houston 139
Cambridge 122
Jacksonville 120
Buti 105
Falls Church 105
Dearborn 100
Wilmington 98
Portsmouth 81
Beijing 76
Dong Ket 75
Dublin 75
Guangzhou 73
Fremont 66
Stevenage 66
Woodbridge 66
Ottawa 65
Ann Arbor 64
Helsinki 58
Bari 57
Lawrence 54
Seattle 54
Bologna 47
Los Angeles 39
Naples 37
San Giuliano Terme 37
Turin 34
Kolkata 33
Santa Clara 31
Timisoara 30
Brooklyn 28
Norwalk 28
Salisbury 28
Padova 26
Santa Maria a Monte 26
Palermo 25
London 24
Warsaw 24
Cardiff 23
Prato 23
Redwood City 23
Rimini 23
Hanover 22
Modena 22
Munich 20
Nanjing 20
Shanghai 19
Sydney 19
Genoa 16
Massafra 16
Bolzano 15
Bratislava 15
Fuzhou 15
Old Bridge 15
San Diego 15
Genova 14
Pontedera 14
Auburn 13
Barletta 13
Glasgow 13
Napoli 13
Venice 13
Washington 13
Brescia 12
Catania 12
Frankfurt am Main 12
Livorno 12
Shenzhen 12
Vienna 12
Alia 11
Brisbane 11
Cascina 11
La Rochelle 11
Lucca 11
Massa 11
Monza 11
San Giovanni Rotondo 11
Trento 11
Chicago 10
Imola 10
Stavanger 10
Taranto 10
Zhengzhou 10
Berlin 9
Edinburgh 9
Ferrara 9
Paris 9
Redmond 9
Reggio Emilia 9
Toronto 9
Totale 6.323
Nome #
Value in Healthcare and the Role of the Patient Voice 637
L'esperienza della regione Puglia 599
La valutazione degli esiti nella prospettiva dei pazienti 541
Waiting time information in the Italian NHS: A citizen perspective 417
Comunicare Sanità. Strumenti online per i servizi ai cittadini. 379
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 369
Abstract 146 Building big data from experience: a new model for prems collection and utilisation 347
LA VALUTAZIONE DELLA PERFORMANCE DEI SERVIZI SANITARI ATTRAVERSO GLI OCCHI DEGLI UTENTI. FOCUS SULLA PROTEZIONE DEI DATI 289
INDAGINE PROMS PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA’ TOSCANA. 255
Rethinking Healthcare Performance Evaluation Systems towards the People- Centredness Approach: Their Pathways, their Experience, their Evaluation. 235
Patient satisfaction, e-health and the evolution of the patient-general practitioner relationship: Evidence from an Italian survey 226
Using patient-reported measures to drive change in healthcare: the experience of the digital, continuous and systematic PREMs observatory in Italy 225
beFood, stili di vita a confronto. Ricette sperimentali per un futuro healthy degli adolescenti. 224
Public strategies for improving eHealth integration and long-term sustainability in public health care systems: Findings from an Italian case study 224
Behavioural and social sciences to enhance the efficacy of health promotion interventions: redesigning the role of professionals and people 216
Quando promuovere stili di vita sani diventa un’esperienza professionale per gli adolescenti: il progetto ‘beFood’ 204
La comunicazione delle Aziende Sanitarie italiane attraverso i loro siti Internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. Risultati preliminari. 203
Basic ICT adoption and use by general practitioners: an analysis of primary care systems in 31 European countries 196
E-patient (r)evolution: quando è il paziente a coinvolgere il medico. 184
GOVERNO E QUALITA' DELL'OFFERTA 182
mHealth a supporto del percorso nascita in Toscana. Il disegno di hAPPyMamma. 174
Indagine PREMs, rilevazione sistematica dell'esperienza di ricovero ordinario riportato dai pazienti adulti e pediatrici nella sanità Toscana 163
Incentivizing ICT in healthcare: A comparative analysis of incentive schemes in Italian Regions 156
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 155
From Experience and Outcome Measurement to the Health Professionals’ Engagement 151
How to Improve the Maternal Pathway for Migrant Women: Insights for Retention Strategies from Tuscany Region 144
Are people’s health care needs better met when primary care is strong? A synthesis of the results of the QUALICOPC study in 34 countries 144
Multi-level determinants of tele-healthcare innovations: an Italian case study 132
Healthy Living: when engaging people makes a difference. Evidences from an experiment with teenagers in Tuscany 131
INDAGINE PREMS PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL’ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITA’ TOSCANA. 131
Digitalizzazione nella prenotazione e pagamento delle visite specialistiche 129
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 128
La comunicazione delle aziende sanitarie italiane attraverso i loro siti internet: costruzione dell’identità e della fiducia nell’era della rivoluzione digitale e della post-verità. 125
Do Patient Preferences Change in a Pandemic? Exploring Italian Patient Reported Experience DATA during the COVID-19 Crisis (PNS245) 121
Patient-Reported Outcome Measures to Prioritize Surgical Lists during Pandemic Events (PR3) 114
The relationship between healthcare service provision models and patient experience 113
Come promuovere comportamenti alimentari sani tra gli adolescenti seguendo le loro preferenze? Indicazioni da un esperimento di scelta discreta 111
Obiettivi e indicatori per la promozione dell'ICT 107
Healthy Living and Co-Production: Evaluation of Processes and Outcomes of a Health Promotion Initiative Co-Produced with Adolescents 103
A m-health intervention in the maternal care pathway: protocol for the impact evaluation of hAPPyMamma (Preprint) 101
P-252 Using Evidence in Policy Making: A Case Study. 100
A continuous PREMs and PROMs Observatory for elective hip and knee arthroplasty: study protocol 94
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 93
RESPONSIVENESS E COMUNICAZIONE 93
Implementing successful systematic Patient Reported Outcome and Experience Measures (PROMs and PREMs) in robotic oncological surgery—The role of physicians 91
The online communication of healthcare organisations in the 'post-truth' era: An analysis of 167 websites in Italy 86
Piloting a web-based systematic collection and reporting of patient-reported outcome measures and patient-reported experience measures in chronic heart failure 86
Was it really co-production? An evaluation by co-producers of an Italian health promotion initiative. 86
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 83
Segmenting Adolescents Around Social Influences on Their Eating Behavior: Findings From Italy 82
Value of Including the Children's Experience for Improving Their Rights During Hospitalization: Protocol for the VoiCEs Project 75
La risposta dell’utenza ospedaliera: esperienza e percezione della qualità da parte dei pazienti ricoverati in Toscana di fronte alla pandemia 74
Physical activity in the daily life of adolescents: Factors affecting healthy choices from a discrete choice experiment 72
A social network analysis of the organizations focusing on tuberculosis, malaria and pneumonia 72
COVID-19 vaccinations: An overview of the Italian national health system's online communication from a citizen perspective 72
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 71
VALUTAZIONE DELL'UTENZA 64
INDAGINE PROMs PATIENT-REPORTED OUTCOME MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA E DEGLI ESITI RIPORTATI DAI PAZIENTI NELLA SANITA' TOSCANA. 63
Da un’iniziativa internazionale a un osservatorio nazionale per monitorare l’esperienza dei pazienti cronici in Italia. 60
A longitudinal assessment of chronic care pathways in real-life: self-care and outcomes of chronic heart failure patients in Tuscany 56
Reverse compassion: value-in-use and value-in-context of healthcare services during crisis 55
The COVID-19 emergency as an opportunity to co-produce an innovative approach to health services provision: the women's antenatal classes move on the web 55
Creating Value from Purpose-Based Innovation: starting from Frailty 55
Including patient-reported measures in performance evaluation systems: Patient contribution in assessing and improving the healthcare systems 53
The Fondazione Toscana Gabriele Monasterio app: a digital health system to improve wellbeing of inpatients with heart or lung disease 50
Quality of life assessment in amyloid transthyretin (ATTR) amyloidosis 50
Creating Value from Purpose-Based Innovation: Starting from Frailty 49
USERS’ EXPERIENCE WITH HEALTHCARE SERVICES: PRACTICES FROM TUSCANY HOSPITALS 49
Unlocking organizational change: a deep dive through a data triangulation in healthcare 48
Analyzing the emotional impact of COVID-19 with Twitter data: Lessons from a B-VAR analysis on Italy 42
Screening the health status of people working in a university 37
The early weeks of the Italian Covid-19 outbreak: sentiment insights from a Twitter analysis 37
Systematic and continuous collection of patient-reported outcomes and experience in women with cancer undergoing mastectomy and immediate breast reconstruction: a study protocol for the Tuscany Region (Italy) 36
Patient-reported outcome measures for transthyretin cardiac amyloidosis: the ITALY study 35
Exploring the role of digital technologies on patients’ engagement. 34
Innovation from frailty: creating value from purpose-based innovation 32
EXPLORING PATIENTS’ TRUST DURING COVID-19 PANDEMIC 31
Performance measurement and user-centeredness in the healthcare sector: Opening the black box adapting the framework of Donabedian 13
INDAGINE PREMs PATIENT-REPORTED EXPERIENCE MEASURES. RILEVAZIONE SISTEMATICA DELL'ESPERIENZA DI RICOVERO ORDINARIO RIPORTATO DAI PAZIENTI ADULTI E PEDIATRICI NELLA SANITÀ TOSCANA. 11
Il ruolo degli utenti nella definizione, gestione e valutazione dei servizi. Focus sui servizi sanitari pubblici 11
Promoting healthy eating habits among youth according to their preferences: Indications from a discrete choice experiment in Tuscany 3
Totale 11.144
Categoria #
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Totale 48.307


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020726 0 0 0 0 120 140 103 54 94 48 52 115
2020/20212.048 97 187 180 133 195 256 125 92 155 175 217 236
2021/20221.921 111 165 161 94 140 152 348 254 136 145 73 142
2022/20231.859 150 220 122 268 153 243 80 107 205 59 120 132
2023/20241.997 126 74 210 174 199 185 239 155 78 113 163 281
2024/20251.201 102 118 319 326 336 0 0 0 0 0 0 0
Totale 11.144